چسباندن ایران سیمان پلیس آگاهی اخبار حوادث

چسباندن: ایران سیمان پلیس آگاهی اخبار حوادث

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی بازگشت بورس به ریل رونق

بازار سهام بعد از یک وقفه کوتاه در آخرهای هفته گذشته بار دیگر به مدار صعودی بازگشت و با ثبت رشد یک درصدی در مقیاس هفتگی، بازدهی مثبت خود را از ابتدای سال به مرز

بازگشت بورس به ریل رونق

بازگشت بورس به ریل رونق

عبارات مهم : ایران

بازار سهام بعد از یک وقفه کوتاه در آخرهای هفته گذشته بار دیگر به مدار صعودی بازگشت و با ثبت رشد یک درصدی در مقیاس هفتگی، بازدهی مثبت خود را از ابتدای سال به مرز ۱۷ درصد رساند. انتشار خبرهایی درخصوص احتمال ارائه بسته مشوق اروپایی به کشور عزیزمان ایران درخصوص برجام در کنار جدی تر شدن اجرای برنامه راه اندازی بازار ثانویه ارز از جمله مواردی بودند که باعث دلگرمی خریداران سهام در هفته جاری شدند.

در همین حال، ثبات نسبی در بازار ارز غیررسمی و کم کردن التهابات در این بخش باعث شده است تا نگرانی ها از احتمال بروز ریسک های غیرمترقبه ناشی از اوج گیری بی محابای ارزی کم کردن یابد. به این ترتیب، به نظر می رسد در شرایط کنونی بار عوامل مثبت بر عوامل منفی که عبارت از ریسک های غیر اقتصادی و نیز احتمال افت زیاد قیمت های جهانی کالا هستند، موقتا غلبه کرده و روند مثبت بورس را استمرار بخشیده است.

بازگشت بورس به ریل رونق

صف های طولانی در بورس کالا، الزام دولت به عرضه

از ابتدای ایجاد نشانه های مسئله ارزی در زمستان گذشته در بازار آزاد، رویکرد دولت در مرحله اول تلاش جهت کنترل قیمت ها و بعد از آن، انکار قیمت ثانویه ارز و تبعات آن بوده هست. یکی از بااهمیت ترین دلالت های رشد قیمت غیررسمی ارز، به صورت زیاد کردن قیمت کالاها در بازار آزاد قابل رصد است که از یک قیمت جهانی تبعیت می کنند. به این ترتیب، هر چند قیمت محصولات در بورس کالا با دلار رسمی تعیین می شود ولی قیمت بسیاری از مصنوعات مسی، فولادی، پتروشیمی، آلومینیومی و… در بازار آزاد با قیمت ارز به مراتب بالاتر از قیمت رسمی انجام می شود. این در حالی است که در بورس کالا، فروشندگان ملزم به رعایت فرمول قیمت گذاری با قیمت دولتی هستند و عرضه ها با انباشت سنگین تقاضا ناشی از تفاوت قیمت موجود با بازار آزاد مواجه می شود.

بازار سهام بعد از یک وقفه کوتاه در آخرهای هفته گذشته بار دیگر به مدار صعودی بازگشت و با ثبت رشد یک درصدی در مقیاس هفتگی، بازدهی مثبت خود را از ابتدای سال به مرز

حال، در اقدامی جدید، دولت جهت گیری تازه ای را اتخاذ کرده که بر مبنای آن، باید حجم مشخصی از محصولات فلزی و معدنی در بازار داخل فروخته شود تا مجوز صادرات جهت تولید کنندگان صادر شود. به این ترتیب می توان گفت در مواجهه با قیمت گذاری بالای کالاها در بازار حالا دولت به سمت عرضه فشار بیشتری را وارد می کند و قصد دارد با الزام شرکت ها به زیاد کردن عرضه قیمت ها را متعادل کند.

این رویکرد این اصل اقتصادی را نادیده می گیرد که در شرایط وجود رانت ارزی، عرضه کالاهایی که ارزش ارزی مشخصی دارند به زیر قیمت تعادلی در نهایت نمی تواند بازار را متعادل کند بلکه بر عطش تقاضا دامن زده و حتی تقاضای غیرمصرفی را هم به امید انباشت کالا و انتفاع از تورم آتی به این حیطه می کشاند. از سوی دیگر، مطالعه روند بازار سهام نشان می دهد سرمایه گذاران بدون توجه به این محدودیت های جدید، کماکان خرید سهام شرکت های تولید کننده این محصولات را جالب می دانند؛ به عبارت دیگر اجرای این سیاست ها را در میان مدت امکان پذیر نمی دانند. به عبارت دیگر انتظار می رود تا فروض اقتصادی بازار آزاد فارغ از بخشنامه های دولتی در نهایت بر شرایط بازار حاکم شوند و از این رو سهامداران در محاسبات سود شرکت ها می توانند این فاکتور مهم را مد نظر قرار دهند.

بانک ها بر مدار زیان

در جایی که اکثر گروه های صنعتی در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روزهای خوبی را به لحاظ رونق معاملات پشت سر می گذارند، گروه بانکی کماکان در حال درجازدن هست. در اتفاقی ناگوار در این هفته، نماد بانک دی نیز بعد از حدود دو سال توقف با افت ۵۰ درصدی افتتاح شد که کام سهامداران را تلخ کرد. مطالعه صورت های مالی انتشار یافته شرکت های این گروه نشان از وخامت اوضاع ترازنامه و سود و زیان در اکثر شرکت های این صنعت دارد. سبقت سود سپرده ها از درآمد ناشی از تسهیلات در کنار ذخایر مربوط به مطالبات مشکوک الوصول و رسوب دارایی های راکد در ترازنامه از جمله نشانه هایی هستند که در صورت های مالی اکثر بانک های موجود دیده می شود.

بازگشت بورس به ریل رونق

این در حالی است که در پاسخ به این شرایط ناگوار، تنها بحث زیاد کردن سرمایه از محل تجدید ارزیابی است که هر از گاهی مطرح می شود و کورسوی امیدی بر می انگیزد. این در حالی است که مطالعه تجربیات جهانی نشان می دهد عبور از این شرایط سخت نیازمند تزریق سرمایه از سوی سهامداران به صورت نقد و ترمیم حساب سرمایه و نسبت های ریسک را ایجاب می کند. با وجود این مساله، تا کنون نشانه ای از میل به سهامداران شرکت ها به اجرای زیاد کردن سرمایه نقدی دیده نمی شود. از این رو به نظر می رسد مسوولیت نهاد ناظر (بانک مرکزی) در موقعیت کنونی در اجرای برنامه الزام به زیاد کردن سرمایه نقدی بانک ها بیش از پیش احساس می شود؛ وضعیتی که اگر به طور عاجل پیگیری نشود معنایی جز سنگین تر شدن زیان ها و نیاز به تزریق منابع زیاد در آینده ندارد.

تعدیل انتظارات بدبینانه از تحریم نفتی

بازار سهام بعد از یک وقفه کوتاه در آخرهای هفته گذشته بار دیگر به مدار صعودی بازگشت و با ثبت رشد یک درصدی در مقیاس هفتگی، بازدهی مثبت خود را از ابتدای سال به مرز

در حالی که مدیر جمهوری در سفر خود به کشور سوئیس بار دیگر بر عدم امکان تحریم نفتی کشور عزیزمان ایران تاکید کرده، بروز واقعیت های میدانی در عرصه عمل نیز برنامه دولت آمریکا جهت اجرای تحریم های نفتی سفت و سخت را از چند جنبه با ابهام روبه رو کرده هست. در همین راستا، بعد از اعلام آمادگی بعضی کشورهای عربی و در صدر آنها عربستان جهت جایگزینی تولید دو میلیون بشکه نفت ایران، بسیاری از کارشناسان انرژی جهانی این ادعا را با توجه به شرایط تولید این کشورها ناممکن دانسته و از آن به عنوان یک بلوف سیاسی یاد می کنند. از سوی دیگر با توجه به آنکه بخش مهمی از تولید نفت کشور عزیزمان ایران به محصولات سنگین مربوط می شود، جایگزینی آن با توجه به نیاز پالایشگاه ها به این نوع خاص از نفت ساده و سریع نخواهد بود.

با نزدیک شدن به وقت انتخابات کنگره در آمریکا، زیاد کردن قیمت های بنزین در حال اعمال فشار بر نظر رای دهندگان آمریکایی هست؛ شرایطی که جهت ترامپ و حزب جمهوری خواه در آستانه این مناسبت سیاسی مهم داخلی مطلوب نیست. با جمع بندی این موارد می توان گفت اجرای تحریم های سخت نفتی علیه کشور عزیزمان ایران در شرایط کنونی با موانع تکنیکی و نیز سیاسی رو به رو شده است هست؛ انتظار می رود تخمین های اولیه از میزان کم کردن صادرات نفت کشور عزیزمان ایران بعد از ماه نوامبر را تعدیل کند و از این رو، جهت فعالان اقتصادی از جمله سرمایه گذاران بازار سرمایه نشانه ای از تعدیل سناریوهای فوق بدبینانه و تصحیح نسبی انتظارات از شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم ها در افق میان مدت باشد.

بازگشت بورس به ریل رونق

دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: ایران | بازار | اقتصادی | تحریم ها | سرمایه گذار | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه